czwartek, maja 30, 2019

Mój dom

Dom, który się nie zmienia


dom na wsi, ogród rustykalny,country


Prosiliście  mnie już tyle razy, żebym pokazała zdjęcia wnętrz domu, że w końcu zmobilizowałam siły i porobiłam trochę fotek. Szczerze mówiąc, myślę,że dla większości z Was będzie to taki powrót do przeszłości... bo jeśli chodzi o wystrój, to tak jakby niewiele się zmieniło. Ano dlaczego ? Przecież minęło tyle lat. No cóż, myślę, że głównym powodem dla którego większość rzeczy wygląda  jak dawniej, jest fakt, że ja po prostu nie lubię zmian. Dawno, dawno temu miałam w głowie wizję mojego domu utkanego z marzeń, którą z konsekwencją, żeby nie powiedzieć, że wręcz z uporem maniaka, realizowałam. Każda rzecz, która została kupiona była ... tą jedyną, wymarzoną, często wyszperaną gdzieś w antykwariatach, wyszukaną na portalach internetowych, nic tutaj właściwie nie trafiło przypadkowo. Potrafiłam oszczędzać, tylko po to żeby kupić czajniczek do herbaty w wysokości nieomalże mojej jednomiesięcznej wypłaty, ale tak samo chętnie przygarniałam stoliczek z gabarytów. Po prostu każda rzecz w domu, musiała mieć w sobie to coś. A co ? No o tym wiedziałam właściwie tylko ja, więc moja rodzina i znajomi, powstrzymywali się od kupna jakichkolwiek rzeczy w ramach prezentów, no chyba że wiedzieli na co obecnie poluję. Dużo wody od tej pory upłynęło i teraz można kupić mnóstwo rzeczy za tzw. psie pieniądze, ale kiedyś sytuacja wyglądała inaczej. Żeby mieć coś ładnego,  choć to jest pojęcie względne, więc może powinnam raczej powiedzieć, żeby mieć coś wymarzonego, trzeba było w to włożyć albo mnóstwo pracy albo poszukiwań, że o gotówce nie wspomnę, bo relacje cenowe wyglądały kiedyś zgoła odmiennie. Swoje pierwsze filiżanki  w róże, kupowałam za niebotyczne pieniądze, dzisiaj piękną porcelanę można dostać za grosze. Wiedziałam czego chcę bardzo dokładnie, wiedziałam, że ma być prosto i elegancko zarazem, że ma być kamień, wiklina, ocynki i srebro, dużo kwiatów, zioła które będą się suszyć nad kuchennym blatem, że będzie ciepło, przytulnie, z przewagą białych mebli, tak żeby nie chciało się z domu wychodzić, tak żeby człowiek czuł się dobrze i bezpiecznie...taki wsiowy angielski dworek i taki dom stworzyłam. Oczywiście odpowiada to moim wyobrażeniom o cieple. Czasami ciężko było mi się zdecydować na kolorystykę, czy też jakiś motyw przewodni i to są właśnie te rzeczy, które sezonowo się u mnie zmieniają, w zależności od pory roku. I właściwie, chyba nic więcej. Co najśmieszniejsze, wcale zmian nie planuję, przynajmniej na razie. Dobrze się czuję patrząc na to wszystko, co przez lata udało mi się zgromadzić. Nie odczuwam specjalnej potrzeby kupna nowych rzeczy, no chyba, że jest to porcelana, albo....kwiatki...na nie straciłabym fortunę.

ikea, okiennica, salonpepco, ikea, jysk, salon, kuchnia,styl skandynawski, styl country


Nie lubię zmian


Nie lubię zmian, co nie znaczy, że mam problemy z wyjściem poza swoją strefę komfortu. Mój komfort, to właśnie mój dom, ludzie, zwierzęta i przedmioty, którymi się otaczam. Przywiązuję się bardzo do wszystkiego i wszystkich, a ponieważ wszystkie moje decyzje są przemyślane, w związku z czym tkwię w tym latami, czerpiąc taką samą radość jak na samym początku. Za każdym razem , kiedy staję przed domem, rozpiera mnie takie samo uczucie szczęścia jak na początku, za każdym razem kiedy otwieram drzwi do Chrabąszcza, myślę o nim z taką samą czułością, choć ze względu na jego lata, również z coraz większą obawą, za każdym razem kiedy patrzę na swoje dzieci rozlewa mi się ciepło po sercu i czuję dumę i myślę...o kurcze...to moje. No może to i egoistyczne, ale prawdziwe. Ładne dwie kobiety, tak bardzo do mnie podobne pod względem charakteru, a jednak tak bardzo różne, z całym mnóstwem wad i zalet. I tak sobie czasami myślę, słuchając o tych wspaniałych dzieciach, co to moi znajomi mają, że no fakt...czasami może te dzieci lepsze, może mniej mordate, może lepiej się uczyły, może nie są paskudnymi bałaganiarami, ale to co zdecydowanie wyróżnia moje dziewczyny, to fakt,że mają serca po właściwej stronie i na właściwym miejscu. No nie mogę tutaj tak ich chwalić, bo jeszcze przeczytają i dopiero będzie, a i tak już słucham...i co ty byś mamuś bez nas zrobiła... na co biegiem odpowiadam, że w końcu żyłabym w porządku a nie syfie...ale i tak każdy swoje wie.
Tak więc moi drodzy, mój dom nie uległ jakimś cudownym i drastycznym przemianom. No ale zacznijmy od początku.


Salon



W salonie zmiany są, a jakże...nawet większe, niż w pozostałej części domu.
Więc.....tadammmm.......znajdźcie dwie różnice, którymi różnią się te obrazki . I jak? Ktoś już widzi?
Otóż moi mili zmieniłam....kanapę. Hahaha...no tak, wiem, nie widzicie różnicy, a to tylko dlatego,że zmieniłam ją na dokładnie identyczną jak poprzednio, która była już mocno nadszarpnięta zębem Osła i czasu.. Długo szukałam, ale w końcu mi się udało i kupiłam, żeby nie powiedzieć odkupiłam taką samą. To tak a 'propos zmian, których nie lubię.



styl rustykalny, skandynawski, okiennica, poduszki,
kanapa, żyrandol ikea, lampa home you,okiennica, styl skandynawski


Dobrze to teraz będę już poważna. Nie lubię zmian, ale z drugiej strony nie lubię monotonii i po pewnym czasie, nawet najbardziej ładne wnętrza zaczynają mnie nudzić. Mój najprostszy sposób na zmianę otoczenia, tak aby wszystko wyglądało inaczej, to tkaniny i dodatki...W każdym pomieszczeniu odpowiednio dobrane, zdziałają cuda, a wnętrze po takiej metamorfozie wydaje się nabierać zupełnie nowego charakteru. Jestem sobą, nie ulegam chwilowym modom, staram się unikać rzeczy charakterystycznych dla danego trendu... pamiętacie post o domu i o tym, że miał wyglądać jak chleb, a nie jak tort, który bardzo mnie kusił? Nigdy nie sugerowałam się tym co jest obecnie modne, a co nie . Staram się inwestować w rzeczy ponadczasowe, takie które mogą się wpisać w każdy styl, za co między innymi kocham kolor biały. Meble mogą zmieniać ustawienia, wędrować po pokojach, zmieniać przeznaczenie...Nie wyrzucam, staram się naprawiać. Poniekąd jest to wynikiem mojej wielkiej wyobraźni oraz tego, że jakoś mi szkoda wyrzucić, no bo przecież po niewielkich zmianach jeszcze coś z tego można zrobić, jak również moich wielogodzinnych przemyśleń dotyczących zanieczyszczania świata i tego co z niego zostanie za x lat. Ale to już oczywiście temat na oddzielny post...długi post. Tak więc przy urządzaniu wnętrz bardzo dużą rolę u mnie odgrywa kolor. Obecnie jestem na etapie delikatnego odcienia niebieskiego, z dodatkami srebra, który to kolor miał  przywodzić na myśl styl hamptons, dokąd to nie trzeba było wyrzucić kolejnego dywanu z którym to rozprawił się Plaster. Teraz mam jakiś koc na podłodze, który miał być niby dywanem i do tego w odcieniach brązu. Jest szary, więc nijak mi nie pasuje, ale ma jedną zdecydowaną zaletę, ze wrzucam go do pralki co dwa, trzy dni, więc nawet śmierdzący Plaster mu nie straszny.
I to by chyba było na tyle jeśli chodzi o zmiany... zawisły ramki do obrazków, stolik z biura, wszedł na salony, doszedł kolejny, ten brązowy na wygiętych nóżkach, którym to ktoś wzgardził i wystawił za ogrodzenie...najpiękniejszy stolik pod słońcem. Plaster dalej okupuje dywan, dokładnie w tym samym miejscu, koty dalej leżą na kanapie....CONSTAS.

wyjaśnienia techniczne

Tradycyjnie chyba, już na samym końcu chciałam powiedzieć, że usunęłam już przeszło sto stron w komentarzach, ze spamem. Zaczęły powolutku pokazywać się Wasze komentarze, niestety nie mogę ich częściowo opublikować, jestem w trakcie rozkminiania o co kaman. Natomiast...UWAGA, UWAGA.... udało mi się odpisać na komentarze pod jednym postem, co prawda istnieje taka możliwość tylko z komórki, ale zawsze to coś. Mam nadzieję,że niedługo, uda mi się to jakoś ogarnąć kompleksowo, bo póki co, pisanie tutaj, to prawdziwa męczarnia. W każdym razie postępy czynię, nie wiem czy to mój mózg się rozruszał, czy może udało mi się poskromić bloggera, ale efekty są widoczne, chociażby w kwestii rozmieszczenia zdjęć i tekstu na stronie. Mam nadzieję,że jeszcze troszkę wytrzymacie, skoro tyle osób czekało na mnie sześć lat , to ta odrobina niedogodności Was nie zniechęci. W każdym razie chciałam wszystkim powiedzieć, że komentarze od Was widzę, czytam i bardzo za nie dziękuję. Sprawiają mi niezmiernie dużo radości, bo jak piszecie, to wiem ,że jeszcze tutaj niektórzy zaglądają. A ja obiecuję,że postaram się naprawić wszystko jak najszybciej. Do usłyszenia .

42 komentarze:

  1. Tak się cieszę że Jesteś,zawsze tutaj zaglądam.I zawsze wierzyłam że wrócisz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło słyszeć takie miłe słowa 😊

      Usuń
  2. Tak samo pięknie jak kiedyś. Tak samo ciepło i klimatycznie, a najważniejsze, ze już jesteś i, chociaż rzadko, to nadajesz ciągle na tych samych falach i dajesz nam to, na co kiedyś czekaliśmy z niecierpliwością: taką szczerość we wszystkim, co robisz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę bardzo mi miło. Staram się czesciej tu bywać, ale szlag mnie trafia. Nie mogę publikować ani odpisywac na komentarze...co prawda znalazłam taką możliwość w telefonie..tylko trochę ślepa jestem🤣

      Usuń
  3. Pamiętam te ciepłe wnętrza Twojego domu. Jest po prostu taki jak lubię, przytulny, swojski, pokazuje upodobania i gusty mieszkańców.
    Nie jest katalogowy, jak z wystawy w showroomie.
    Mamy wiele wspólnego, zwierzaki, porcelana w róże i swojskie wnętrza w angielskim stylu.
    Ja pi 10 latach trochę chce swoje odBabciowić :)
    Nowe kolory i lampy.
    I z dziećmi mam podobnie, są moim życiowym sukcesem, choć nie idealne, nie brną przez życie z sukcesami finansowymi o wielu zerach, nie rozpychają się łokciami, to wyrosły na dobrych ludzi, realizują swoje cele A ja jestem z nich dumna
    Pozdrawiam i bardzo się cieszę, że znów piszesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Kochana dziękuję. Moj dom ,taki jak kiedyś łatwo jest poznać �� Ale ja też go lubię. I też chce malutkie zmiany...w sypialni.
      Buziaki

      Usuń
  4. Eliza czuje się jak w odwiedzinach u starych znajomych;
    Przemyslane zakupy wnętrzarskie(lub ich brak) to chyba wypracowana świadomość własnych potrzeb.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się cieszę. To miłe jak ktoś wpada o czuje się dobrze. A z tymi potrzebami,to myślę, że masz rację 😘😊

      Usuń
  5. Wzruszyłam się. Znam ten salon jak swój. Fajnie popatrzeć na takie zmiany, które zmianami nie są. Pozdrawiam serdecznie Pani Elizo!

    OdpowiedzUsuń
  6. masz piękny dom z sercem i duszą.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Też nie lubię zmian... Do tego stopnia, że nawet z prowizorki trudno jest mi się podźwignąć, pomimo możliwości;)
    Twój dom zapadł mi w pamięć, takich klimatów się nie zapomina...
    Tak bardzo się cieszę, Elizko, ze wróciłaś i nawijasz po dawnemu, ja jakoś nie mogę, mam zryw co jakiś czas a potem zniechęcenie, pomimo wcześniejszych postanowień.

    Pozdrawiam gorąco:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana i mi bardzo miło Ciebie widzieć. Z pisaniem nie mam problemów i pewnie często bym tu bywała, ale już z blogerem okropne. Wszystko mi się rozjeżdża, nie mogę dodać zdjęć i komentarzy...koszmar

      Usuń
  8. Serce po właściwej stronie......:) Cudnie sie to ogląda, zobaczylam wiele wsolnych elementów. Też mam taki styl w domu, ciepły domowy a nie z gazety. Chyba Elizko tego nam brakowało jak ciebie nie było. Proszę Cię jeszcze zrob nam taki tutorial jak zrobic tort- taki jak ty robisz z masa marcepanowa ale tak od poczatku..od upieczenia biszkoptu...zawsze tego Ci zadrościłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana...jak mi miło czytać takie słowa. Tort zrobię... może na swoje urodziny i wszystko opiszę. Może uda mi się jakoś podreperować ten blog, bo naprawdę męczarnia z każdą czynnością tutaj

      Usuń
  9. Tak:)czekałam na Ciebie sześć lat :)i bardzo się cieszę ,że wróciłaś:)Twój dom jest dla mnie taką oazą ciepła.Lubię go,tak samo jak Twoje pisanie o nim:)i zawsze z przyjemnością zaglądam do Ciebie jak do swojej przyjaciółki:)))Pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko... pozostaje mi tylko powiedzieć... dziękuję Kochana

      Usuń
  10. agneslibera1986@Gmail. com5 czerwca 2019 00:01

    Znów widzę, że mamy podobnie. Też nie lubię zmian i całego tego bezsensownego podążania za modą oraz tracenia na to dużych pieniędzy. Różnica jest jedna i wielka: moje życie wyglądało zupełnie inaczej od Twojego i dlatego też nie mam domu. Nie będę się tu rozpisywać na ten temat, bo to materiał na książkę 😉 Jednak marzy mi się prosty dom i również chcę tzw. chlebowego wyglądu wewnątrz. Z zewnątrz to inna historia. Długo by się tu rozpisywać 😆 Podkreślę tylko, że tak samo, jak Tobie kiedyś marzy mi się teraz prosty dom w mieszanym stylu i dobranymi meblami, które będą tam stać i stać przez lata, może nawet wieki 😉 Tak samo bym rozbroiła ludzi z kanapą, jak Ty 😂😂😂 Też chcę mieć identyczne nowe meble jak zużyte stare 😅 Zdjęcia znowu wyszły Ci pięknie i wnętrze domu oraz ogród są bajkowe 😁 Żeby nie było, że Cię tak ślepo naśladuję, napiszę iż już od dawna chciałam takie miejsce zamieszkania - na całe lata, w mieszanym stylu: prostym i eleganckim, futurystyczno-skandynawskim i ponadczasowo-rustykalnym oraz zamkowo-dworkowym. Taki Bidermajer w moim własnym wydaniu 😂 Główne różnice to bryła budynku (chcę skomplikowaną - może kiedyś prześlę Ci własnoręcznie wykonany plan, jak go zrobię) i pokazanie mojego przywiązania do konkretnych stylów. Uwielbiam modę wnętrz kuchennych i łazienkowych z przełomu XX i XXI wieku. Myślę, że w niektórych przypadkach można podkreślić swoje przywiązanie do jakiegoś okresu, jeśli nie zmienia się nam gust co pięć minut 😁 Chcę to zrobić częściowo, żeby wszystko się zgrało z pozostałymi, ponadczasowymi elementami wyposażenia wnętrz 😊 Fajnie, że Tobie udało się spełnić marzenie o wymarzonym domu. Oby było więcej takich osób na świecie 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, jak zawsze można liczyć na Ciebie. Fajnie, że mamy podobnie jeśli chodzi o gust. A mój raczej się nie zmienia. Czasami tylko coś dorzucę, żeby za nudno nie było.
      Pozdrawiam serdecznie 😘🙋

      Usuń
  11. nie wiedzialam, ze wrocilas do blogowania, ciesze sie, ze zajrzalam. Zazdroszcze ogrodu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę,że mogę z Wami znów rozmawiać. Ogrodu nie zazdrość...tylko same problemy.No ale i radości mnóstwo,to fakt.
      Pozdrawiam cieplutko 🤗

      Usuń
  12. Spacerowałam po Twojej ulicy, aby po latach znależć Twój dom /Google street view/.
    Ty, Elizka, jesteś jak własna przyjaciółka, jak siostra której się nie ma...Bądz zdrowa i szczęsliwa:)
    Kaśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę. To jak byłaś,to trzeba było krzyczeć 😂 Ostatnio murem siedzę przy Plastrze i rzadko gdzieś wychodzę.
      Bardzo mi Kochana miło,tyle ciepłych słów,że aż mi lepiej na sercu.
      Buziaki

      Usuń
  13. Wiejski klimat najbardziej mi odpowiada :) Ogród chciałabym zaaranżować w stylu rustykalnym. Od zawsze miałam do niego słabość. Na http://polskiogrod.pl/ są przepiękne propozycje! W przyszłym roku skorzystam z ich usług na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana za miłe słowa. Zaraz zerkne na stronę, którą podałaś. Koniecznie pochwał się ogrodem jak już będzie ☺️

      Usuń
  14. Przepiękny dom z duszą. Wszystko cudne chociaż na mnie największe wrażenie zrobił żyrandol. U mnie by nie pasował ale w Twoich wnętrzach idealny. Pozdrawiam. Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że wróciłaś. Masz cudowny dom. Jest gdzie wpadać na ciepełko. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Dziękuję, bardzo mi miło :)

      Usuń
  15. Przepiękny dom! Ślicznie urządzony, w takim stylu i klimacie, jaki lubimy najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czasem jednak warto postawić na zmianę. Ja zmieniłem małe mieszkanie na duży rodzinny dom i w ogóle nie żałuję swojej decyzji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie... Ja chce też mieć podobnie urządzone wnętrza, ale póki co chce zgłosić się do firmy https://www.abrys.net , która zajmuje się ich projektowaniem. Sama nie jestem wstanie, aż tak ładnie zaprojektować sobie mój dom. A oni wiem, że mają super pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  18. Marzy mi się właśnie taki przytulny domek na wsi. Właściwie to już nawet mam upatrzony jeden ale trzeba go wyremontować i skorzystać z pomocy architektów wnętrz https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje . Samodzielnie raczej nie dam rady tego ogarnąć dlatego wolę skorzystać ze wsparcia specjalistów.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ma Pani dobry gust, ponieważ ten dom jest przepiękny. Aktualnie jestem w trakcie budowy i na pewno zaczerpnę kilka inspiracji. Szkoda, że w poście nie ma zdjęć kuchni, ponieważ kompletnie nie wiem na jaki styl się zdecydować. Mam nadzieję, że w końcu coś mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  20. Co myślicie erbauer opinie o elektronarzędziach ogrodowych?

    OdpowiedzUsuń
  21. No super! Ja teraz zaczęłam kupować drzewa i krzewy do ogrodu. Marzy mi się piękny ogród, w którym będę wypoczywać w lecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Akurat ja ostatnio znalazłam bardzo dobry sklep z sadzonkami i faktycznie wybrałam kilka sztuk do siebie do ogrodu. Teraz będzie wyglądał o wiele lepiej

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Utkane z marzeń , Blogger