niedziela, sierpnia 29, 2010

Samowar i herbatka dla dwojga


W końcu odpoczynek, nawet słoneczko zaczęło nieśmiało wyglądać zza chmurek, więc postanowiłam chwilkę poleniuchować. Dziecko przytachało na garbie własnym samowar z działki, więc trzeba go było w końcu wypróbować.Samowar jest śliczny, ma kształt beczułki i do tego malutki czajniczek do zaparzania esencji. Nasz dom musiał zyskać miano “ angielskiego, wsiowego dworku”, bo niestety nijak nie potrafię zrezygnować z platerów, sreber i cynowych półmisków, a to nijak nie pasuje do wsiowej , wiejskiej chaty, w związku z tym musiał być wsiowy, wiejski dworek, a srebra walczą o palmę pierszeństwa z kamionkami i wiklinowymi koszami:)
IMG_2453-1  IMG_2459-1
IMG_2454-1 IMG_2466-1
IMG_2456-1 IMG_2460-1 IMG_2461-1 IMG_2452-1
Do herbatki zrobiłam deser z bitej śmietany z porzeczkami i malinami i poczułam się już prawie jak w raju:)
 IMG_2412-1 IMG_2367-1
IMG_2399-1 IMG_2400-1IMG_2404-1IMG_2413-1  
Poszłam jeszcze po łyżeczki do herbaty, wracam, a tam….bydle niewychowane siedzi na stole i rozkosznie mrużąc oczka zżera moją bitą śmietanę z malinami…porzeczki łąjza wypluwała, chyba dla mnie na potem,widocznie stwierdziła, że w końcu i pańci coś się od życia należy.
IMG_2407-1 IMG_2415-1
IMG_2408-1IMG_2443-1
Generalnie dochodzę do wniosku,że jednak moje życie bez bydła wszelkiego byłoby po prostu nudne, a o liczenie kalorii najwyraźniej nie muszę dbać nawet po czterdziestce:) Więc nie ma tego złego itd :)

35 komentarzy:

  1. Elissko a jakże mogłoby byc inaczej...moje kocie bydło tez się szarogęsi,zdziwione czasem,że zjadam w ich mniemaniu ichnie desery,ciasto itp....i jeszcze przeganiam a było takie dobre!!!dla kotów to my mieszkamy u nich...pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie u Ciebie! Nawet przez szybę monitora czuje się taki błogi spokój i domowe ciepło :) A ja tak uwielbiam dobrą, przepięknie podaną herbatę! Chyba się wproszę ;)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ masz cudo komplecik!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna herbatka z samowara,,podana w szklankach i srebrnych pięknych uchwytach.
    Kocia jest śliczna i jaka niewinna./

    OdpowiedzUsuń
  5. Widać takie dobre było, że się kociak oprzeć nie mógł ;)
    Cudne te Twoje srebra :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekny!!sama mam parę...cudowne zdiecia!serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. ale fajnie u ciebie.o takim samowarku juz marze oddawna ale niemoge nigdzie dostac.cudo. herbatka z malinami albo z pradem haha .co do bydla to sie zgadzam wszystko musi byc dla nich.moj kocur to uidzielny ksiaze wszystko mu podaj a on zaszczyci tylko swoja obecnoscia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesli chodzi o porcelane ,srebra i inne drobiazgi bardzo dobrze cie rozumiem.Sama tez naleze do grona osob kochajacych takie cacka.Uwielbiam szperac na pchlich targach i po antykwariatach.Tam jeszcze mozna natknac sie na piekne rzeczy.Pozdrawiam i zapraszam w moje progi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Herbatka z samowara i w takiej oprawie-smakować musi wybornie.Kot to prawdziwy łasuch.Lubię takie zwierzęta -które zachowują się jakby całe życie jadły ze stołu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Samowar i zastawa do niego urocze. Piękne zdjęcia. A kocisko też świetne, ale chybabym się wkurzyła jak by mi ktoś taki deser zjadł ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Zachwycam się zdjęciami i srebrami .Gratuluje wyróżnienia i własnego wizerunku na okładce katalogu IKEA , ale kto tam powinien być uwieczniony jeśli nie Ty ?
    Zazdroszczę pięknej pogody , u mnie oczywiście w weekend musi padać , a niech to ....
    Pozdrawiam Yrsa

    OdpowiedzUsuń
  12. Malutka kocinka kiedy ma jeść tą bitą śmietankę, no kiedy? Więc jak natrafi się okazja, to korzysta :)
    Fajne są te platerki, ja dopiero zaczynam zbierać te rzeczy. Mam też samowar, ale mój cieknie, herbatki sobie w nim nie zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny sielski klimat uchwycony w kadr i ten samowar ..cudo ! , że o futrzaku nie wspomnę :) Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje dwa kocielce mogłyby strzelić sobie z Rysią piąteczkę:).Toż one te same maniery mają:)
    Samowar i cała reszta po prosu cudne!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Twoim blogiem można się upić !

    OdpowiedzUsuń
  16. dołączę się do treli zachwytu, cudowna zastawa. Jeśli to nie tajemnica skąd pochodzi/gdzie ją zdobyłaś?

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie ma życia bez bydła, ot co! :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za miłe słowa:)))
    Niolka- zastawa to zbieranina przez lata, koszyczki do szklanek są bardzo stare,dzbanek z allegro,pucharki ze staroci, cukiernica od Taty- chyba u jubilera kupił, więc raczej współczesna,łyżek, łyżeczek, widelcy, noży itd..mam dużo- od Teściowej, a samowar nabyłam w tym roku na targu staroci na wakacjach.
    Chyba specjalnie nie pomogłam:))))Trzeba szperać, latami:)))
    Pozdrawiam Was cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj te kociaki! chwila nieuwagi i już na stole!
    U mnie dziś zimno było...ale widzę, że u Ciebie piękna pogoda:)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie zaaranżowane nakrycie stołu.Masz talent dekoratorski Eliso:))) Herbata wypita w tak przygotowanych okolicznościach smakuje wybornie. Pozdrawiam. Bozena

    OdpowiedzUsuń
  21. A wiesz? Tytuł Twojego posta przypomniał mi taka fajną piosenkę:
    "Tea for two" :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=y0zc7x434Aw

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten samowar jak z pieknego snu, ale szklaneczki jeszcze piekniejsze. Pa-Ag

    OdpowiedzUsuń
  23. mój drugi wpis na Twoim blogu;) wciągam się;)Nabrałam ochoty na prztaszczenie samowara/u od rodziców, ba nawet wyciągnęłam z zakamarków komplet posrebrzanych koszyczków do szklanek coby mąż z nimi porządek zrobił. To jakiś wirus czy co;) Pozdrawiam. Olsztyn się kłania.

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj wprosiłabym się do Ciebie na tę herbatkę! I może deserku jeszcze zostało ;)?
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Herbatka napewno wyśmienicie smakowała ;-)
    w takiej aranżacji na 1000 %
    A kociorek szczęśliwy że tyle słodkości mu się trafiło ;-)
    Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  26. Samowar piękny!
    A koszyczki,cukiernica, łyżeczki,taca-wszystko tworzy piękną całość!!
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  27. Mój samowar stoi w piwnicy i czeka na lepsze czasy...
    Ktoś Kochana musi dbac o Twoją wagę został Ci zesłany dobry duszek:):):)
    Do tego cudnie kudłaty

    OdpowiedzUsuń
  28. Elizko.... ktoś kiedyś powiedział jak jest różnica między psem a kotem:

    „Pies myśli: Człowiek karmi mnie, kupuje mi zabawki, wyprowadza mnie na spacer… chyba jest bogiem. Kot myśli: Człowiek karmi mnie, kupuje mi zabawki, sprząta w mojej kuwecie… chyba jestem bogiem”.

    Ambrozja to nektar bogów a że bita śmietanka jest jak ambrozja wiec proszę się nie dziwić że bure bożyszcze stwierdziło że to dla niej :)))Człowiek może co najwyżej resztki z kociego stołu zjadać :)) U mnie jest tak samo więc my zwykli śmiertelnicy pogódźmy się z tym :)))
    A samowar..... REWELACJA!!!!! i srebra bardziej mi pałac buckingham przywodzą na myśl....więc królowo zażywaj spokoju i ostatnich promieni słońca :)) Pozdrawiam gorąco i uściski dla Osiołka Gaba B.

    OdpowiedzUsuń
  29. Elisse, ja tam specjalistką od dworków w rzadnym wypadku nie jestem , ale podob mi się bardzo klimat Twojego domu. A czy to ważne pod jaką nazwę go podciągną? ;)

    A wracając do poprzedniego posta...piszesz o dzieciach (które owszem bywaja okrótne) ale niestety problem tkwi głebiebiej...wiesz ile naszukałam się książki dla Oli, gdzie czerwony kapturek wygląda jak dziewcynka, a nie lalka barbie?
    Moje dziecko ma dopiero sześc lat, a już mnie przeraża to o czym piszesz.

    Buziaki i świetuj puki możesz :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj kochana samowar to moje marzenie, a jeszcze tak zachowany jak ten wasz to już cudo normalne :) A ja zapraszam do siebie na zabawe w dziesiątkę tego co lubię :) taka odskocznia od tej szarugi

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękny serwis :) Ale ta złodziejka-łakomczuszka najbardziej mi się podoba.
    Zapraszam do zabawy
    http://abilysecretly.blogspot.com/2010/08/co-lubie.html

    OdpowiedzUsuń
  32. Matko kochana ilez to czyszczenia przy tych srebrach, rece sobie urobisz dziewczyno!
    A tak powaznie to zerknij na tego linka:
    http://www.myroombud.com/
    twojemu odkurzaczowi ludzie szyja ubranka hehe.
    sciskam
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  33. Ha,ha ,jak bym mojego Franka widziała:)nazywamy go nawet Franek-lodziarz,bo tak uwielbia lody ,że sama nie zjesz:)podrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Przecież koty po to maja panie aby im przygotowywały specjały którymi to właśnie one koty będą się pożywiały, od tego jest pańcia, a Ty kobieto co myślałaś?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Utkane z marzeń , Blogger